خواص تخم کتان برای سینه و لاغری
نوشته شده توسط : salamati
خواص تخم کتان
تخم کتان برای چی خوبه؟ بذر کتان با طعم ملایم، آجیلی و قوام ترد و ترد خود، یک ماده همه کاره است که می تواند طعم و بافت تقریباً هر دستور غذایی را بهبود بخشد.یکی از راه های استفاده از این دانه مخلوط کردن آن با اسموتی صبحگاهی من است. همچنین یک افزودنی عالی برای خمیر پنکیک، همبرگرهای گیاهی خانگی و حتی جو دوسر شبانه است.
 
 
1. مملو از مواد مغذی است
بذر کتان یکی از قدیمی ترین محصولات زراعی جهان است. دو نوع قهوه ای و طلایی وجود دارد که هر دو به یک اندازه مغذی هستند.فقط یک وعده مقدار مناسبی از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3، همراه با چندین ویتامین و مواد معدنی مهم را فراهم می کند.
دانه کتان به ویژه سرشار از تیامین است، ویتامین B که نقش کلیدی در متابولیسم انرژی و همچنین عملکرد سلول ایفا می کند. همچنین منبع بسیار خوبی از مس است که در رشد مغز، سلامت سیستم ایمنی و متابولیسم آهن نقش دارد.
2. سرشار از اسیدهای چرب امگا 3
بذر کتان منبع عالی آلفا لینولنیک اسید است، نوعی اسید چرب امگا 3 که برای سلامت قلب مهم است و عمدتاً در غذاهای گیاهی یافت می شود. یکی از دو اسید چرب ضروری است که باید از غذاهایی که می خورید به دست آورید زیرا بدن شما آنها را تولید نمی کند.
مطالعات حیوانی نشان می دهد که  موجود در دانه کتان ممکن است به کاهش التهاب و جلوگیری از رسوب کلسترول در رگ های خونی قلب شما کمک کند.مطالعه اخیر بر روی 8866 نفر افزایش مصرف را با کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی - که مربوط به تنگی عروق است - و دیابت نوع 2 مرتبط دانست.مطالعات متعدد همچنین با خطر کمتر سکته مغزی مرتبط دانسته اند. علاوه بر این، یک بررسی بزرگ از 34 مطالعه حتی افزایش مصرف را با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط کرد.
ممکن است به شما در مدیریت وزن کمک کند
چندین مطالعه نشان می دهد که بذر کتان ممکن است به مدیریت وزن کمک کند.یک مطالعه قدیمی نشان داد که نوشیدنی حاوی قرص های فیبر کتان حاوی 2.5 گرم فیبر محلول باعث کاهش احساس گرسنگی و اشتهای کلی می شود.این احتمالاً به این دلیل است که فیبر محلول هضم را کند می کند و احساس سیری را افزایش می دهد، که ممکن است به ویژه برای کاهش وزن مفید باشد.در واقع، یک بررسی بزرگ از 45 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل با بذر کتان منجر به کاهش قابل توجه وزن بدن، BMI و چربی شکم می‌شود.
لاغری با ژل لاغری هات چیلی
ژل لاغری هات چیلی محصولی مناسب با اثردهی فوری برای کاهش سایز و کاهش وزن بدن است.
  • کرم لاغری هات چیلی دارای اثردهی فوری برای رفع چربی های شکم و پهلو
  • از بین برنده چربی های ران و بازو و رفع سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی
  • ژل لاغر کننده هات چیلی با اثردهی فوری و بدون بازگشت ساخت کشور تایوان است.
  • این ژل لاغری سفت کننده و لیفت کننده بدن نیز می باشد.
ژل لاغری هات چیلی درمان کننده چاقی و کاهش وزن فوری بدن
 
خواص تخم کتان در بدنسازی
از آنجا که دانه کتان شامل ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم بدن است، می‌توان از خواص دانه کتان در بدنسازی استفاده کرد. تخم کتان حاوی پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، انواع چربی شامل: چربی‌های اشباع‌شده، چربی ترانس، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B1، B5، B6، B7 و B9، انواع فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. میزان کافی مصرف دانه کتان به طور معمول یک قاشق سوپ‌خوری است که این مقدار شامل تمام موارد ذکر شده بالا برای تامین اندازه مواد مغذی لازم بدن است.
مقدار بالای امگاهای موجود در دانه کتان برای جلوگیری از انواع بیماری‌های قلبی موثر است. وجود فیبر کافی در تخم کتان که به دو صورت فیبر محلول و نامحلول است، باعث می‌شود که فیبر محلول آن از جذب کلسترول و گلوکز در بدن کاسته و فیبر نامحلول آن به کمک باکتری‌های روده تولید، دفع مواد زائد در بدن را بالا برده و از عبور سریع مواد در روده جلوگیری کند که این خود باعث جذب کامل مواد موجود در مواد غذایی مصرف شده می‌شود.
به طور کلی بذر کتان حرکات و فعالیت مثبت شکم تخت را بیشتر می‌کند، خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد، کلسترول خون را پایین آورده، از چاقی جلوگیری می‌کند و حاوی موادی است که وقتی با آنزیم و شیره معده ترکیب شود به لینگان تبدیل می‌گردد. بذر کتان مواد شیمیایی و لیپوزوم را محافظت و خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی ایجاد می‌کند. با استفاده از خواص تخم کتان در بدنسازی و در رژیم غذایی می‌توانید از انواع بیماری‌های قلبی و انواع مختلف سرطان مثل سرطان سینه و پروستات و روده جلوگیری نمایید.
طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم
بذر کتان به تنهایی باعث لاغری نمی‌شود اما از آنجایی که دارای ویتامین‌های کافی و انواع اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا ۳ فراوان و فیبر کافی است، می‌توان از آن به عنوان مکمل در رژیم‌های لاغری استفاده کرد . بذر کتان با داشتن فیبر زیاد می‌تواند موجب کاهش اشتها و با داشتن ویتامین‌ها و مواد مغذی کافی موجب تامین مواد غذایی لازم برای بدن شود.
در طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم بهتر است یک قاشق سوپخوری از دانه تازه کوبیده شده را در یک فنجان آب داغ حل نموده تا یک مخلوط ژله‌ای بدست آید. کمی که خنک شد آب نصف یک لیمو ترش را به آن اضافه کرده و میل نمایید؛ می‌توانید از این نوشیدنی یکبار در روز مصرف کنید. چنانچه دارای بیماری خاصی هستید و دارو مصرف می‌کنید، قبل از استفاده از هر نوع داروی گیاهی حتی بذر کتان با پزشک خود مشورت نمایید.
یکی از ساده ترین راههای بزرگ کردن سینه بانوان
راضی بودن از ظاهر خود یکی از چیزهایی است که خانم ها همواره به دنبال آن هستند، زیرا خانم ها بیشتر اوقات از آنچه در آینه می بینند راضی نیستند.
آنها سالانه برای رسیدن به ظاهر خود، خلاص شدن از سلولیت ها، تقویت پوست شان و زیبا به نظر رسیدن، هزینه زیادی پرداخت می کنند.
تکنیک های زیادی که کم و بیش مؤثر و کم و بیش آسان هستند وجود دارند که باعث می شوند به جراحی پلاستیک که هزینه بالایی دارد
و طبیعی نیست، نیازی وجود نداشته باشد.
یکی از بزرگترین مشکلات و معضل های خانم ها، اندازه سینه هایشان است.
با آنکه اغلب تکرار می شود که سایز سینه ها چندان اهمیتی ندارد، ولی با این حال داشتن سینه هایی با اندازه معقول و مناسب، مطلوب است
و باعث می شود که خانم ها حس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشند.
اگر شما هم به این می اندیشید که داشتن سینه های بزرگتر، جذابیت شما را بیشتر می کند،
بدانید که روش هایی وجود دارد که می توانید این ایده را عملی کنید.
ولی هرگز فراموش نکنید که سایز سینه شما ناگهان از ۱ به ۵ نمی رسد!
ولی روش زیر به شما کمک خواهد کرد تا سینه هایتان را به میزان معقولی درشت تر کنید.
برای افزایش سایز سینه می توانید از کرم حجم دهنده سینه استفاده نمایید.
حجم دهنده سینه میبلین از اولین هفته استفاده اثر می کند.
این حجم دهنده سینه و باسن ساخت امریکا است.
ساخت ماسک تخم کتان :  میدونم خیلی ها دنبال یک ماسک عالی برای منافذ پوست هستند، بذر تخم کتان یکی از منابع سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که استفاده از ماسک اون میتونه به شما کمک کنه که خاصیت ارتجاعی پوست رو بالا ببرید و چین و چروک پوست رو هم از بین میبره راستی استفاده مدام اون باعث جوانسازی و ترمیم پوست خواهد شد.
پس اگر شما هم مثل من میخواهید پوست صاف و شاداب داشته باشید این ماسک رو از دست ندید پس همراه من باشید تا یک ماسک فوق العاده برای پوست صورت شما به همراه ویدیو آماده کنیم. راستی در خصوص  فواید تخم کتان برای پوست هم چند نکته گفتم که حتما مطالعه کنید.
برای برنزه کردن بدن با ماندگاری 4 ماه می توانید از برنزه کننده فلورسان استفاده کنید.
برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان ساخت کشور روسیه
 
قبل از ساخت و استفاده توجه کنید که :
اول از همه بگم كه هيچ ماسكى با يک بار استفاده نتيجه صد در صد و كامل نميده و بايد يه دوره درمانى با اون ماسك مورد نظر داشته باشيد! حتى بعضى از ماسك ها دفعه اول كه استفاده ميكنيد نتيجه عكس ميده! مثلا ماسك ضد جوش ممكنه دفعه هاى اول بدتر باعث بشه شما جوش بزنيد!چرا؟! چون پوست در برابر درمان مقاومت ميكنه و يكم طول ميكشه تا به شرايط جديدش عادت كنه!
 
دوم اينكه قبل از استفاده از هر ماسك، اونو يكم رو يه قسمت پوست امتحان كنيد تا خدايى نكرده حساسيت به مواد ماسك نداشته باشيد!
خانم هايى كه باردارن و يا شير ميدن از اين ماسك استفاده نكنن
مراقب باشید که این ماسک به هیچ وجه نباید با چشم شما تماس داشته باشه
دانه كتان رو ميتونيد از عطارى ها بگيريد، پودرشم هست! ولى من ميگم اگر خودتون بگيريد آسياب كنيد بهتره! چون دانه كتان روغنيه و پودر شده اش ممكنه اكسيد شده باشه!
آموزش ساخت ماسک تخم کتان
برای ساخت ماسک تخم کتان باید ابتدا دانه های کتان که خریدید رو آسیاب کنید (شما میتونید از پودر آماده اون هم استفاده کنید)، خب حالا تخم کتان رو با آب ترکیب کنید تا یک خمیر قوام دار داشته باشید، حالا اون رو روی پوست صوررتون قرار بدید همانطور که در ویدیو میبینید زدنش یکم سخت هست، بعد از گذشت ۵ الی ۷ دقیقه میتونید ماسک رو با آب ولرم از روی صورتتون بشورید. راستی هر روز میشه از این ماسک استفاده کرد.
از ماسک تخم کتان برای حجم دهی به لب هایتان استفاده کنید
استفاده از ماسک تخم کتان و روغن نارگیل طراوت و حجم لب ها را بیشتر می کند
لب های برجسته با رژلب میبلین امریکا
برای اینکه لب های برجسته داشته باشید از رژلب میبلین امریکا مصرف کنید
رژلب میبلین امریکا ویتامینه است.
این رژلب بدون سرب کاملا ارگانیک است.
رژلب میبلین امریکا فاقد ترکیبات شیمیایی است.
برای حفظ رطوبت لب ها از رژلب مرطوب کننده میبلین استفاده نمایید.
رژلب میبلین امریکا رژلب مرطوب کننده و ویتامینه لب ها
 
تخم کتان چه فوایدی برای پوست دارد؟
همانوطر که در ابتدای این مطلب گفتم از خواص تخم کتان برای پوست میشه به بستن منافذ باز پوست، ارتجاعی کردن پوست، ترمیم و ضد چروک بودن اشاره کرد، خود تخم کتان که در مطلبی جدا در خصوص خواص اون صحبت کردیم دارای مواد مغذی بسیاری چون انواع ویتامین هیا B، A و E می باشد در کنار این ویتامین ها دارای امگا 3، امگا 6 و امگا 9 می باشد. سرشار از فیبر و مواد معدنی است که به شادابی پوست شما کمک میکند که در ادامه برخی از آنها رو لیست میکنم :
  • چین و چروک را به خوبی از بین می برد و به پوست شما کمک میکند تا از پیری زودرس جلوگیری کند.
  • به علت داشتن ویتامین و مواد مغذی و جذب آب در خود موجب تامین رطوبت پوست خواهد شد.
  • با داشتن امگا ۳ یتونه لک های قهوه ای رو به خوبی از بین ببره
  • ناخالصی های موجود در پوست را از بین میبره
  • به علت پاکسازی عالی موجب درخشندگی، سفت شدن پوست شما خواهد شد.
  • با پاکسازی خوب پوست از به وجود اومدن آکنه و جوش جلوگیری میکند
  • یک لایه بردار عالی برای پوست صورت هست
  • چربی های اضافی موجد در پوست صورت را به خوبی پاک میکنه
  • همانطور که گفتیم موجب بسته شدن منافذ باز پوست می شود.
  •  

 




:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: